06 Ocak 2009

Bedirhan Gökçe İle....

Şiir bu ülkede en az taltifi almış , fakat en fazla sevilmiş sanat dallarının başında gelir. Kim bir dörtlük dahi olsa mırıldanmamıştır ki. Ağaç kabukları bu memeleketin iki üç arşivinden biri olmaya adaydır, kazına kazına. Şiir aşkımın depreştiği yıllar, elimde kalem her müsait yer "divan"dır benim için. Bir gün evde, haliyle kalitesiz yapımlardan muzdarip zapping yaparken, bir görüntü geldi karşıma;Kanal A" Damlayan mısralar". Biraz izleyince bunun bir şiir dinletisi olduğunu fark etmemle o etkileyici ve güzel sesli insanın kimliği merakım etmeye başladım. O dönem internet diye bir kavram yok ki yazayım google'ye gelsin önüne hemen bilgiler. Soluğu okulda alır almaz şiirin başka müdavimi can dostuma sordum, sanki bunu bekliyormuş gibi; -Bedirhan Gökçe" dedi, bir şiir aşığıdır o kaçırma izle. O günden itibaren mümkün mertebe takip etmeye başladım. Şiire bakışım,duruşum, dağarcığım değişmeye başladı. Çok katkısı oldu edebiyata hayatıma. Atilla İlhan'ı bilirken, Cemal Süreyya'yı tanıdım, N.Fazıl'ı severken, Nurullah Genci yokladım ve daha nice isimsiz büyük şiirlerin peşine düştüm. Tabi zamanla ünü arttı Gökçe'nin şiir kasedi çıkardı, başarılıda oldu. Yaptığı şiir kasedi 100binin üzerinda satarken, İstanbul'un gözünden kaçmadı Ankaralı Gökçe. Kendi deyimiyle:2000 yılının Eylül'ünde Radyo Tatlıses'e başlamak üzere herşeyimi geride bırakarak Ankara'ya hüzün dolu bir vedanın ardından, geldim taşı toprağı "para kadın hırs" olan üçlü sac ayağının merkezi.. İstanbul şehrine.. Geldi, İstanbul O' na alışmadan o İstanbula alıştı, hep sevdiği gece yarısı uyanık olmanın hayaline kavuştu şimdi Kral Fm'de gece 23:00 da program yapmaya devam ediyor. Fakat artık aynı tadı aynı samimiyeti göremiyorum ve ayda yılda denk gelirsem dinliyorum dinlemeye çalışıyorum. Bazen bu soruyu sorarım;" Bir şeylerin lezzetli kalmasında hep amatör ruhun, yeni olmanın heyecanı mı olmalıdır? , profesyonellik neden bunları vermez veremez...

Hey gidi Ankara hey
Beni de benzettin ya kendine
Astin suratimi, resmilestirdin beni
Hey gidi Ankara hey
Beni de benzettin ya kendine
Yüzümde bürokrat gülümsemesi
Içimde politik çikmazlar .... devamını dinlemek için

Hiç yorum yok: