17 Şubat 2009

Eleştirmenin Dayanılnaz Hafifliği


İki genç bulunduğum masanın arkasında hararetli şekilde konuşuyorlardı. Hedefte olan kişi babalarıydı kulak kabarttığım kadarıyla. Kendisine sert davrandığını, bir şeylere yönlendirdiğini, daima iş yerinde çalışmasını istediğini, okulu bıraktığı için ara sıra kızdığını, kızmaktan başka bir şey bilmediğini eve bir şeyler alırken itiraz edince bundanbaşkasını alamam diye sinirlendiğini vb vb.. şeyleri anlatıyordu arkadaşına. O da onaylıyor haklısın minvalinde bir şeyler ekleyerek iyice kendilerini dolduruyorlardı. Dayanamadım yanlarına oturdum, söylediklerini duyduğumu iletip biraz konuşmak istediğimi söyledim. Olur abi dediler. Fazla bir şey anlatmayacağım size üç beş soru soracağım eğer evetleriniz fazla ise haklısınız aileniz size haksızlık yapıyor; yok az ise siz henüz daha bir şeylerin farkında değilsinizdir dedim. Sor dediler, bilgiç bilgiç. Başladım sırayla sormaya..

+ Evli misiniz?
- Hayır
+Eve ekmek götürme derdiniz var mı?
- Hayır
+ Sabah işe gitmesniz canınız sıkılır nı?
- Hayır
+ Sizden borç isteyen akrabalarınız var mı sık sık?
-Hayır
+Anneniz surat edince umursuyor musunuz?
-Hayır
+ Ay sonunu düşünüyor musunuz?
- Hayır
+ Geleceğini düşündüğünüz bir evladınız var mı?
-Hayır
+Akşam ne yiyeceğiniz umrunuzda mı
- Hayır
+Hiç ticaret yaptınız mı?
-Hayır
+ Babanız öldü mü?
- Hayır
... Bu soruları daha uzatibilecekken çocukların canlarını daha sıkmak istemedim. Kısaca bulunduğunuz durumun ve ailenizin kıymetini bilin deyip kalktım yanlarından.."
Hayatta en kolay olandır bir şeyleri eleştirmek. Aynı konumda olduğumuz insanları dahi anlayarak ikaz etmek onların yerine kendimizi koyarak düşünmenin, konuşmanın daha sağlıklı olacağına inanmışımdır hep. Ama bunu çok defa yapmıyoruz, oturduğumuz yerden sallıyoruz, çünkü bu en kolayı en çok rahatlatanı, birazda karşı tarafı anlamaya uğraşsak, bulunduğu hale göre konuşssak fena mı olur. Hadi gençler tecrübesiz, ergen hayat karşı zayıflar ya büyükler ya meslek sahibi, iş sahibleri, spor adamları, yazarlar onlarda mı hayat yeni başlıyorlar acaba?_

Hiç yorum yok: