02 Mart 2009

Doğru Serttir...


İşim gereği satışını yaptığım ürünün özelliklerini müşterilere anlatırken doğru bilgi vermeye çok dikkat eder, oldu bittiye getirmek kaçınırım satışın tamalanmasını. Çok kez müşteri kaybettirsede bu tutumum en azından içim rahat. Fakat bu davranışım dolayısıyla bir çok müşterimden çok sertsiniz, esnaf biraz esnek olur tarzı ifadeleri duymuşluğum vardır. Önceleri kendimde aradım bu tavrı. Gerçekten sert mi davranıyorum diye. Fakat zamanla-Ticarette10.yılım- sert olan kişinin ben değilde söylediğim doğru bilgilerin olduğu gerçeğini fark ettim. Çünkü işin doğrusunu sürekli vurgulayınca müşterilere iş yapan bir çok taşeronunda farkında olmadan hatalarını ve örtbaslarını ortaya dökmüşüm. İş sahipleri teşekkür etsede asıl çalıştığımız usta grubunun kahır ekseriyeti bu konuda pek ılımlı değil. Neyse işin o boyutu bana kalsın..

Doğru , bir çok yönden insanların canını sıkıyor, ve bazen tekere çomak sokuyor. Bu sebeple doğru olanı ifade edenler ekseriyetle takdir edilsede, perde arkasından kızanların sayısı bir hayli fazla. Neden bu haldeyize bir çözüm sunacak kadar ilim ve tecrübe sahibi olmasamda, en azından yalan ve çıkarın olduğu yerde Doğruluk pek para etmiyor bunu anladım. Bir kimsenin doğruluğuna hükmedeceksen şu 3 şeyi tecrübe edin: -Yolculuğa çıktıysan, borç alıp verdiysen, ticaret yaptıysan..- diyenler çok haklılar. Bu üç sosyal aktivitenin özüde paraya ve harcamaya dayanıyor. Ticaretinde dürüst olmayan, borcunu vermeyen, arkadaşıyla yola çıkıp onu yarı yolda bırakan insandan ne hayır gelir ki.. Hangi sektörde, hangi sosyal aktivitede olursa olsun doğru söyleyen çok dinleyen az, yapan hemen hemen hiç yoktur.. İstisnalar haliyle olacaktır amma bir çok şeyi doğru yapsaydık, bu denli huzursuz olmaz bereketsiz kalmazdık.. Doğru yaşayanların cebi her daim dolu olmasada, yüreği ve huzuru doludur..

C.Sıtkı Tarancı'nın da fark ettiği gibi...

Gökyüzünün başka rengi de varmış!
Geç farkettim taşın sert olduğunu.
Su insanı boğar, ateş yakarmış!
Her doğan günün bir dert olduğunu...

Hiç yorum yok: